21-årig man dömd för att ha lockat med sig småpojkar hem och våldtagit dem

Albin Hörndahl
Albin Hörndahl

Albin Hörndahl dömdes i Borås Tingsrätt 24 juni detta år till fyra års fängelse för att ha förgripit sig på tre småpojkar. Han nekade till skuld och överklagade, men Hovrätten dömde honom till längre straff, 4,5 år, den 27 augusti.

Frans ALBIN Hörndahl, 920410-2751
Carl Eklunds väg 13 lgh 0901
523 36 Ulricehamn
(häktad sedan i april, till skillnad från en viss Peter Mattsson)

Ratsit

Facebook-profil

Den 15 april var tre pojkar i Ulricehamn på väg hem från skolan tillsammans. Deras ålder anges inte i domen, men att döma av beskrivningen tycks de ha varit runt tio år. Då möter de 21-årige Albin Hörndahl, som också är ute och vandrar på gatan. Han berättar för dem att om de följer med honom hem så kan de få klappa hans hundar och spela tv-spel. Då de inte varnats tillräckligt för möjliga pedofiler i skolan vet de inte bättre än att följa honom hem.

Väl där så blir det dock snabbt tal om annat. De får snabbt bekanta sig med hundarna, men Albin skrider istället till verket med de planer han har för dem. Han slår på porrfilm på en projektor i lägenheten och visar för dem, och tar av sina byxor. Efter det beordrar han dem att göra samma sak och hotar dem med våld om de inte lyder. Sedan börjar han onanera till porrfilmen, vilket väcker obehag hos dessa pojkar som inte själv börjat göra det än. Fram tills nu, det vill säga, eftersom han härnäst beordrar dem att onanera varandra. När en av pojkarna har erektion beordrar han även en av de andra pojkarna att suga av denna pojke. Han försöker även få dem att suga av hans eget könsorgan, men det går inte vägen.

15641_4668140474761_792852201_n_2

526865_4580279838300_1938450281_n 529573_10200458824506420_1479092022_n

Tills slut lyckas dock pojkarna fly lägenheten, mycket uppjagade, och tar direkt kontakt med polis. De beskriver ingående mötet med Albin, hur lägenheten såg ut och så vidare. Polisinspektör Lars-Åke Kling besöker sålunda platsen och finner att Albin fortfarande är där, klädd på samma sätt som pojkarna beskrivit. Han grips direkt på plats, misstänkt för våldtäkt mot barn. Sedan inleds brottsutredning, där man även finner att han har barnpornografi på sin mobiltelefon – fyra nakenbilder på pojkar utan könshår som stimulerats till erektion av vuxna människor. Dessutom ser man att han även har för vana att fotografera sitt eget könsorgan, samt att han både har piercat det samt regelbundet rakar av sitt könshår.

Under utredningens gång kom man även fram till andra saker om honom. Bland annat har han inte jobbat överhuvudtaget sedan han gick ut gymnasiet för tre år sedan, och han har en far som dömts för ekonomisk brottslighet. Dessutom förekommer han själv under tre avdelningar i brottsregistret sedan tidigare, två gånger för stöld och en gång för narkotikabrott. Han har egen lägenhet, men spenderar trots detta en stor del av tiden i en kompis lägenhet, den han var i när han begick gärningen. Han går upp runt 12-tiden varje dag och tillbringar större delen av dagarna med att spela spel, och var även nyligen iväg på skidsemester trots sin arbetslöshet.

Han är även mycket aktiv på sociala nätverket som Facebook, där han bland annat är med i en grupp kallad ”7 Anledningar att ha sex med en WoW-spelare”. Dessutom har han konto på Myspace och Viddy också. Se även det han skrivit här:

albin-skärmbild1

Uppenbarligen fanns tanken på att förnedra människor där sedan långt tidigare.

Här är vad Tingsrätten skriver om gärningen:

Hörndahl har runt kl. 19.00 måndagen den 15 april 2013 sökt kontakt med de tre målsägandena A, B och C utomhus i Ulricehamn. Hörndahl har sedan under falskt löfte av att de tre målsägandena skulle få spela tv-spel och klappa hundar förmått dem att följa med honom till en lägenhet i Ulricehamn på adress (se särskild sekretessbilaga), där han utsatt målsägandena för följande gärningar.

1A) Sexuellt ofredande

Hörndahl har förmått de tre målsägandena att titta på porrfilm tillsammans med honom. Hörndahl har i anslutning till detta onanerat inför de tre målsägandena. Handlingarna har hos målsägandena väckt obehag och har kränkt deras sexuella integritet.

1B) Försök till grov våldtäkt mot barn

Hörndahl har med hot förmått målsägandena A och C att klä av sig nakna på underkroppen samt försökt förmå målsäganden B att klä av sig naken. Hörndahl har också med hot försökt tvinga de tre målsägandena till en sexuell handling ± att suga på Hörndahls penis – vilken handling med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt hade varit jämförlig med samlag. Fara för brottets fullbordat har förelegat eller har varit utesluten endast på grund av tillfälliga omständigheter.

1C) Grov våldtäkt mot barn

Hörndahl har vidare med hot och våld tvingat målsäganden A att på C utföra en sexuell handling ± att suga på C:s penis ± vilken handling med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt varit jämförlig med samlag. Hoten i åtalspunkterna 1B och 1C har varit såväl underförstådda hot som uttalade hot.

Borås Tingsrätt dömde honom 24 juni i målnummer B 1167-13, Hovrätten för Västra Sverige 27 augusti i målnummer B 3369-13. Slutlig rubricering blev dessa fyra brott, som han dömdes till 4,5 år för:

Grov våldtäkt mot barn
Försök till grov våldtäkt mot barn
Sexuellt ofredande
Barnpornografibrott

Förväntat frigivningsdatum är 15 april 2016. Domen i sin helhet står att finna här: B3369_13

Massmedia om fallet:

http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/haktad-for-barnvaldtakt—ska-ha-lockat-med-barn-hem(3738613).gm

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/tva-haktade-for-barnvaldtakter

http://www.dn.se/nyheter/sverige/valdtaktsmisstankt-lockade-barn/

http://www.ut.se/nyheter/ulricehamn/ulricehamnsman-atalad-for-grova-sexuella-brott-mot-barn(3791640).gm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17013309.ab

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-borås?video_id=2385741

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1777574-fyra-ars-fangelse-for-barnvaldtakt

http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/skarpt-straff-for-valdtaktsman(3914979).gm

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/746931-pedofil-lockade-barn-med-tevespel-atalas-for-grov-valdtakt-mot-barn

albin

124 reaktioner till “21-årig man dömd för att ha lockat med sig småpojkar hem och våldtagit dem

  • 7 september, 2013 kl. 16:37
    Permalink

    Jag är i chock! Hur kan något såhär hemskt vara så enkelt för en viss människa. Framkommer det någon psykisk störning hos Hörndahl? Hoppas barnen får ordentligt stöd och hjälp idag. KBT är en fantastisk hjälp.

    Svar
  • 7 september, 2013 kl. 16:56
    Permalink

    SPYR!!! Stackars dessa pedofiler som inte kan få hjälp mot sin sjukdom..Stackars barn som blir utsatta! Det bästa vore väl kastrering!!

    Svar
    • 7 september, 2013 kl. 19:27
      Permalink

      Tror inte kastrering hjälper då detta troligtvis sitter i psyket och inte mellan benen.

      Svar
    • 10 september, 2013 kl. 15:26
      Permalink

      dock heter det heller inte kastrering och som Anders säger!

      Svar
    • 14 september, 2013 kl. 11:21
      Permalink

      Det är ingen sjukdom utan en sexuell läggning. Lika stark som heterosexuella och homosexuella, det går aldrig att ”bota”.

      Svar
      • 20 augusti, 2014 kl. 14:31
        Permalink

        ”Pedophilia or paedophilia is a psychiatric disorder in which an adult or older adolescent experiences a primary or exclusive sexual attraction to prepubescent children, generally age 11 years or younger.”

        Ingen jävla läggning, rätt sjukt att påstå så.

        Svar
      • 21 augusti, 2014 kl. 17:35
        Permalink

        Det är ingen sexuell läggning, det är en sexuell preferens. En fetisch. Som att vissa gillar bdsm och dyl.

        En läggning är när man attraheras av ett kön, inte ens fetisch.

        Svar
  • 7 september, 2013 kl. 17:52
    Permalink

    Dödsstraff till såna äckel.Dom har förbrukat sin rätt att leva helt enkelt..:(

    Svar
    • 7 september, 2013 kl. 23:00
      Permalink

      Va hjälper dödstraff? då kan man ju lika gärna släppa han fri? tänk lite

      Svar
      • 8 september, 2013 kl. 01:27
        Permalink

        Hur kan du jämföra att släppa han fri med att ge honom dödstraff?
        Nog för att dödstraff är att ta i, men ser ändå inte detta jämförbart.

        Svar
        • 21 augusti, 2014 kl. 07:25
          Permalink

          Hade dem släppt han fri så hade något garanterat letat upp honom för att visa vad skåpet ska stå.. det är det Hampus menar med sin kommentar.

          Svar
      • 8 september, 2013 kl. 02:07
        Permalink

        Exakt sätt honom i vanliga finkan och sluta skydda brottslingen utan offren så ska vi se hur många pedofiler drt finns kvar

        Svar
      • 20 september, 2013 kl. 16:42
        Permalink

        Hörru!

        Döds straff så slipper staten betala så det hjälper rätt mycket ekonomiskt sätt! Jävla bidragstagande pedo äckel ska fan dö!

        Svar
      • 21 augusti, 2014 kl. 22:58
        Permalink

        Hade dödsstraff funnits för såna typer så hade mindre vågat genomföra ett sådant brott eftersom att dom vet vad som kan hända om dom tar den risken.

        Svar
  • 7 september, 2013 kl. 18:07
    Permalink

    har inga ord eller förståelse för dylika människor..ställ dom mot en vägg barra………

    Svar
  • 7 september, 2013 kl. 19:18
    Permalink

    han borde få minst 20 år fängelse. svenska straff är galet för milda. Men till tröst så kommer han få jobbigt i fängelse. eftersom våldtäcksmän och pedos är galet hatade av kriminella xD !

    Svar
    • 7 september, 2013 kl. 20:56
      Permalink

      Dom sitter på separata anstalter tyvärr. Så alla äckel sitter på samma ställe

      Svar
      • 8 september, 2013 kl. 00:27
        Permalink

        Men då kan dem ju gå¨där o ta varandra i röven om den gillar det så mkt! Han lär gå offer för de äldre gubbarna som kommer använda han.

        Svar
        • 21 augusti, 2014 kl. 14:43
          Permalink

          märks att du aldrig suttit inne, du har sett för mkt på film.
          det är inte usa du lever i, i detta land skyddar vi pedoäckel men visst får du slå ihjäl honom om du ser honom, gärna för mig.

          dessutom lär han byta för och efternamn när han kommit ut, och möjlighet till skyddad boende m.m
          kmr vara svårare att få tag i honom än du tror, och polisen lär inte vara långt bort ifall du hittar honom..

          Svar
  • 7 september, 2013 kl. 22:14
    Permalink

    Det är sjukt att det finns såna människor här i världen man blir rent utsagt äcklad av att läsa något sånt här. Men det är även riktigt idiotiskt att skriva ut både personnummer och adress till personen som har gjort detta.

    Svar
  • 7 september, 2013 kl. 22:15
    Permalink

    Jag håller med om att äckel inte ska gå fria, absolut inte. Men hur vet jag att du skriver om den här killen stämmer ? Tycker absolut inte man ska hänga ut personer på nätet även om dom förtjänar detta. Vi måste tro på det svenska rättsystemet annars så fallerar hela den rättsliga delen i detta samhälle !

    Svar
    • 7 september, 2013 kl. 22:26
      Permalink

      Förstår inte vad du menar här. Hur vet vi att det stämmer? Två rättsinstanser har prövat detta och funnit honom skyldig. Din fjärde mening besvarar din andra. Vad i Tingsrättens och Hovrättens dömande ifrågasätter du? Du kan också själv begära ut angiven dom från angivna domstolar.

      Svar
      • 7 september, 2013 kl. 22:40
        Permalink

        Men det är inte rätt att lägga ut all info om människan även om ni tycker det, vi ska vara nöjda över att han har fått sitt straff vad tjärnar det till att lägga ut bostad personnummer ?

        Svar
        • 22 augusti, 2014 kl. 17:46
          Permalink

          ehm varför vill du att han ska få vara anonym när han våldtar små barn.. alla måste veta så man kan skydda sig själv o sina familjer han e dessutom bara inlåst i 4 år dety är ingenting jämfört med 3 ofredade småpojkar …. när han kommer ut kommer han säkerligen försöka igen
          personligen vill jag inte ha honom i samma stad som mig alltid hatat killen o sen kom det här

          Svar
    • 7 september, 2013 kl. 22:35
      Permalink

      Håller helt och hållet med dig, magnus.
      Och vad har det med saken att göra om killen är piercad, rakar könshår, inte har jobbat på tre år och går upp först vid 12-tiden?

      Svar
      • 8 september, 2013 kl. 12:07
        Permalink

        Tycker nog också att personen i fråga har förbrukat all sin rätt i samhället MEN att hänga ut någon med bild är inte riktigt okej tycker jag,,, tänkte inte på pedofilen i sig men många pedofiler har tyvärr egna barn som då kanske skulle få otroliga problem pga av vad deras pappa eller mamma gjort . Tänker jag helt fel nu? Alltså det finns inget eller ingen i hela världen som kan försvara en pedofil eller läka ett barn efter ett övergrepp.

        Svar
      • 9 september, 2013 kl. 13:09
        Permalink

        Men snälla nån.. varför försvarar ni en dömd pedofil och våldtäktsman? har han blivit dömd så måste vi ju tro på de svenska rättsystemet som du själv sa tidigare. Vill ni inte kunna skydda era egna barn, systrar eller bröder? hade jag bott granne med en pedofil/våldtäktsman skulle jag vilja veta det. tycker inte det är fel att lägga ut bilder med nams osv, det är för att vi skall kunna skydda vår familj.

        Svar
      • 21 augusti, 2014 kl. 14:57
        Permalink

        Det första jag tänkte när jag läste ”har ej jobbat på 3 år” är att det förmodligen kunde ha slutat annorlunda om han haft jobb. Allt för många ungdomar går ner sig i depressioner pga arbetslöshet och kommer aldrig ut på marknaden för att dem ej får den hjälp som dem behöver. (Alla är vi individuella, vissa behöver mer hjälp än andra).

        Svar
      • 21 augusti, 2014 kl. 15:09
        Permalink

        ”Och vad har det med saken att göra om killen är piercad, rakar könshår, inte har jobbat på tre år och går upp först vid 12-tiden?”

        haha!.
        de är varken kriminellt eller ovanligt, dom flesta ungdommar gör det.

        de räcker väl med att han är en pedofil.
        räcker gott för mig. jag skiter väl i om han är morgontrött eller inte.

        pedofil som pedofil, spelar väl ingen roll om han är vd för ullared eller spelar tvspell om nätterna.
        gillar honom inte oavsett.
        men visst folk kanske hatar honom mer nu jag har ingen aning….??…

        Svar
  • 8 september, 2013 kl. 00:55
    Permalink

    All pedofili är givetvis fruktansvärt, oförlåtligt och sanslöst FEL!
    Dock finns det ett lagrum i Svea Rikes Lag (Brottbalken Kapitel 5 §1) som säger att det är brottsligt att sprida förtal om någon.
    Som förtal räknas allt som sägs i akt och mening att skada eller på något sätt få omgivningen att ringakta den förtalade personen. Om sedan ”förtalet” är sant eller falskt, det har ingen betydelse.
    Det som skrivs här ovan må vara aldrig så sant, men det är absolut lagvidrigt att publicera namn, personnummer och andra detaljer som gör att personen i fråga ”hängs ut”.
    I detta fall kan det tyckas vara en rättvis behandling av en person som dömts för ett av de vidrigaste brott som finns, men vad om det de facto är så att han inte varit skyldig? Det har hänt att domar varit felaktiga….Tänk om någon illasinnad person hänger ut just DIG, i syfte att svärta ner ditt namn och rykte?

    Svar
    • 12 september, 2013 kl. 10:09
      Permalink

      Exakt min mening, det finns en smal, liten möjlighet till att det nu är så att han faktiskt inte är sådan som han utskrivits för att vara, och då kommer alla komma ihåg honom som en pedofil, fast han inte varit.
      Låt polisen och låt domstolen göra sitt vafan, vigilantes (som oss) kan göra detta värre än vad det egentligen är.

      Svar
  • 8 september, 2013 kl. 04:12
    Permalink

    Va är det för retards som sitter och försvarar dessa vidriga as?! Hoppas fan att ni blir utsatta för något liknande era svin!!

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 10:40
    Permalink

    Han idioten Albin gjorde inbrott på min godiskiosk i Timmele 4 gångar o polisen tog honom på palts sista gången o släpte honom utan straff o nu så går han göra massa skit jävla skit lag o skit domstol de vill att sånna sjuka ska vara ute o göra massa skit de e deras fel han måste f dödstraff för de han gjorde mot barnen jävla äckel .

    Svar
    • 21 augusti, 2014 kl. 15:01
      Permalink

      4ggr? om polisen bara tagit honom på plats 1 gång, så har de bara hänt en gång .

      frågan är ju varför du står och tittar på?
      har du sett honom 4ggr eller TROR du att de är han alla gånger?
      dessutom är de inte vanlig att gå tillbak till ett ställe 4ggr.

      bättre ge honom en ordentlig omgång, om man inte gillar att få fönstren uppbrutet gång på gång, som du sa själv så får han inget straff för de. möjligvis en minimal böter när han inte ens har ett jobb.

      hade du visat honom att han ska ge fan i dina saker första gången så lär han inte komma tillbaka.

      Svar
  • 8 september, 2013 kl. 11:29
    Permalink

    jävla äckel! hur fan kan man göra så jag fattar fan inte det!! det är barnen som får lida inte han!

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 13:07
    Permalink

    Varför sitter ni och försvarsr honom? Han ska hängas ut med namn boende och personnummer, varenda människa i ulricehamn/borås området ska ta av stånd från den här människan och aldrig förlåta honom.
    Han är äcklig

    Svar
    • 10 september, 2013 kl. 17:02
      Permalink

      det håller jag helt med om!!!

      Svar
    • 19 september, 2013 kl. 10:20
      Permalink

      Inte snällt att hänga ut någon!

      Svar
      • 20 augusti, 2014 kl. 16:43
        Permalink

        Men det är snällt att förgripa sig på barn? Kan gladeligen visa vart hans lägenhet ligger.

        Svar
      • 21 augusti, 2014 kl. 23:07
        Permalink

        Inte snällt att hänga ut någon? Den här människan har förstört psyket på dom tre pojkarna på 10 år som kanske aldrig blir sig själv igen efter detta, det är inte acceptabelt häng han högt!

        Svar
  • 8 september, 2013 kl. 16:43
    Permalink

    Det verkar som deflesta av er här inte riktigt har gjort några efterforskningar när det kommer till hur effektiv metoden att hänga ut pedofiler offentligt egentligen är. Om ni hade gjort det hade ni nog snabbt insett att den här metoden inte leder till något annat än ökad risk för återfall. Men tyvärr verkar det som att deflesta av er drivs av ett primitivt hämndbegär snarare än förnuft.
    ”Forskningen antyder att om förövare hängs ut och isoleras socialt så riskerar man att förmågan att avhålla sig från brott försämras.”
    Ni skyddar inte barn genom att klå upp och isolera pedofiler socialt. Det enda den här sidan bidrar med är att ge er en falsk känsla av att ni bidrar med något gott. Låt vårat rättsystem ta hand om dessa förbrytare.

    Mer kan ni läsa i den här artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/farligt-att-hanga-ut-pedofiler_7752642.svd

    Svar
    • 8 september, 2013 kl. 16:53
      Permalink

      Vi får påpeka att vi minsann gjort efterforskningar, vilket skulle ha varit mycket uppenbart ifall du tittat runt här. Uthängningar har gjorts under två decennier i USA nu med stor framgång. Vi har även publicerat debattartiklar på denna blogg om just detta. Visserligen skulle vi vilja genomföra lagändringar som omöjliggjorde för pedofiler att slå till igen, men med de medel som står till buds är uthängning det bästa vi kan göra. Vårt ”rättssystem” tar tyvärr inte hand om pedofilerna såsom det ska, varför vi tvingas göra detta för att isolera dem. Vi är de i samhället som värnar om barnen och vi vill inte att pedofiler ska få möjlighet att förgripa sig på dem.

      Svar
      • 8 september, 2013 kl. 19:03
        Permalink

        Jaså, så Niklas Långström vid Kriminalvården ljuger alltså när han i artikeln som jag länkade påstår att tillvägagångssättet inte har något vetenskapligt stöd och att erfarenheter från Storbritannien och USA visar att uthängningarna antingen inte har någon effekt alls eller till och med kan öka risken för att den dömde begår nya övergrepp? Var vänlig och hänvisa mig till källor som stöder det faktum att det här sättet faktiskt fungerar. Jag vill gärna bli upplyst.

        Svar
      • 8 september, 2013 kl. 20:28
        Permalink

        Den första debattartikeln du hänvisade mig till gör inte annat än att jämföra Sveriges och USA:s sätt att handskas med pedofiler. Det enda artikeln säger mig är att USA:s rättssystem är tuffare mot pedofiler som begår sexualbrott.
        I den andra artikeln påstår Daniel Hammarberg att sexförbrytarregistret har resulterat i en dramatisk reduktion av våldtäkter i USA. Dock ser jag inte att han har hänvisat till några källor som stöder det här påståendet. I kommentarsfältet nedan kunde jag emellertid se att någon postat länkar som pekar på motsatsen.
        Jag vill inte ha debattartiklar. Återigen, jag vill ha pålitliga källor som med vetenskapliga metoder har kunnat fastställa att systemet med uthängning fungerar. Eller är det kanske så att ni inte har några?

        Svar
        • 8 september, 2013 kl. 20:34
          Permalink

          Vi är inte intresserade av att försöka övertyga en person som på förhand bestämt sig för att se våra uthängningar som motverkande sitt syfte. Vad sägs om detta: Du kan leta fram bevis för att den behandling svensk rättsväsende ger pedofilerna för att sedan släppa ut dem faktiskt har verkan – sedan kan vi återkomma till dig.

          Svar
    • 24 augusti, 2014 kl. 20:40
      Permalink

      ja för att vårt rättsystem har ju gjort det så pass bra fram tills nu!

      Svar
    • 25 augusti, 2014 kl. 21:34
      Permalink

      rättsystemet är så dåligt det kan bli
      Man kan ta och lyfta fram frågan så det sker en förändring
      Att inte fler barn blir drabbade bara.
      Man bör låsa in dom jävlarna på livstid
      i en vanlig anstalt.
      Sådana personer skall inte leva
      Som ger sig på barn varför inte ta in eletriska.
      Man skall inte äns
      Dom chansen igen att sabba ett barn liv
      Sker det inte ändring i rättsystemet
      Så undrar man verkligen vems sida dom
      Stor på ???kanske hela bunten är pedofiler
      Man börjar ju fråge sätta systemet.

      Svar
  • 8 september, 2013 kl. 17:17
    Permalink

    Pratade precis med en vän på Nya Zeeland. Där får dom dömda inte sitta i separata paviljonger, utan med dom andra internerna. Det är där det riktiga straffet kommer. Det är inte alla som överlever. Dom som gör det, har fått lära sig konsekvensen fullt ut. Gör det samma med Albin.

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 17:25
    Permalink

    pedofiler är sjuka människor dom borde ju spärras in på sjukhus och aldrig någonsin bli fria Sverige är bra på att låta sjuka människor gå lösa de är ju fruktansvärt våra barn måste få vara trygga

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 17:32
    Permalink

    VAR ska gränsen gå för när man ska hänga ut någon? När man är dömd eller bara på lösa uppgifter? Vilka brott? Faran med det, är ju att VEM SOM HELST KAN STARTA EN WEBBSIDA OCH HÄNGA UT FOLK. Jag vill på INGET SÄTT negligera gärningen som ni beskriver här men hoppas också att ni ser faran med det. VEM står t.ex. bakom denna sida? SÄG att det är en högerextrem grupp som nazister.. har jag ingen rätt att veta det i så fall?

    Svar
    • 8 september, 2013 kl. 22:02
      Permalink

      Läs domarna för fan! Det är offentliga uppgifter. Dessa finns på hemsidan. Både i från Tingsrätten och Hovrätten. Om Du betvivlar dessa,
      Så beställ dom då själv. Kostnad 0:- Innan dess behöver Du inte komentera någonting utan fakta.

      Svar
      • 8 september, 2013 kl. 23:29
        Permalink

        Jag har inte ifrågasatt om killen ifråga är skyldig eller inte. Är han dömd, så är han.. Mina frågor riktade sig mer till dom som står bakom den här webbsidan och jag har fortfarande inte fått svar.. Så jag väntar på dom.

        Svar
  • 8 september, 2013 kl. 18:12
    Permalink

    pedofili är avskyvärt. de flesta i kommentarsspalten verkar dock vilja möta det ”våldet” med annat ”våld” – d.v.s ”ställa dem mot en vägg”, ”kastrera” o.s.v.
    Pedofilin säger mycket om de personer som utövar det eller försöka utöva det; deras psyke och hälsa alltså. Något är jävligt snett.
    Samtidigt undrar jag om inte det våld som vissa ”friska” personer här verkar propagerar för säger lika mycket om dem?

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 19:55
    Permalink

    Till att börja med så är han,lika så pedofiler osv också människor och har familjer och vänner osv.Att hänga ut namn,personummer,adress och allting är fel tycker jag är så sjukt fel, man smutskastar hela familjen och drar hela hans familj över en kant. Nu råkar jag ha hört att han och hans syskon inte alltid har haft den bästa uppväxten. Jag säger inte att det är en ursäkt till att göra såhär, men resten av hans familj har det antagligen redan jobbigt.
    Men jag tycker att han tar sitt straff, precis som vem som hellst, pedofil eller inte. vad spelar det för roll?
    Men som många andra redan sagt, en frisk person gör inte sånt.

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 21:23
    Permalink

    Skulle haft duktigt med stryk..

    Svar
  • 8 september, 2013 kl. 22:31
    Permalink

    Är det någon annan som funderar lite på hur jävla illa detta är om pojkarna bara gör så för att jävlas?

    Nu vet jag inte hur gamla barnen i fråga är men i så fall så är ju hans liv total sabbat och han kommer få skit för det i resten av sitt liv liksom.

    Det är ju knappast så att han mördade någon iaf så var glada för det innan ni vrålar ”Döds straff!”

    Säger ju verkligen inte att han är oskyldig, jag bara spekulerar. Knappast att det kommer bevis som visas.

    Svar
  • 9 september, 2013 kl. 00:42
    Permalink

    Hoppas han får hjälp under dessa 4 år han är inlåst. Som tidigare talare. Friska människor, Lagrar inte barnporr eller bilder på sina telefoner å datorer. Friska personer skulle inte lura med sig småpojkar hem o förgripa sig på dom. Uppenbarligen behöver han hjälp! Att man inte tar mer hand om problembarn och lotsar dom i livet, ser signalerna och hittar en behandlingsplan så dom inte faller mellan stolarna och kan utveckla sina sjuka beteenden!??? Detta är för mig obegripligt!
    Att inte skolor och då föräldrar upplyser sina barn om de grundläggande delarna i sunt förnuft. ”Prata inte med främlingar” ”ta inte emot godis från främlingar” ”hoppa inte in i en bil med en främling, å följ fan inte med dom hem???”
    Känns som det är rätt mycket mer som är snett än bara Hörndal.
    Tycker det är illa att man hänger ut någon på detta viset dock. Som tidigare tamare sagt, hämndlystet. Är man från Borås eller Ulricehamn. Är det inte svårt att ta reda på vem denna 21åring är genom att läsa alla artiklar å fråga sig runt. Men att hänga ut en person på detta sättet. Oavsett brott är fel. Som tidigare nämnt så råkar så många fler illa än bara brottsling och offer. Även om 4,5 år kan vara kort. Så kan jag inte tänka mig att skammen som redan applicerats på familjen minskar eller lättar när något som detta sprids över nätet. Eller är resterande familj och (berörda) oviktiga i sammanhanget?

    Svar
  • 9 september, 2013 kl. 09:46
    Permalink

    Han skulle bli plågad. O sexuellt utnyttjande tills han bara längtar tills att få dö. O så skulle han få leva restan av sitt liv. Finns ingen rätt visa här. 4,5 år va fan e de för straff för ett sånt kräk.

    Svar
  • 10 september, 2013 kl. 11:08
    Permalink

    Snälla kan ni ta bort detta! Det skadar inte Albin, han kan inte läsa detta men det skadar hans familj och vänner som älskade honom och litade på honom.

    Ni har ingen aning om hur ont detta gör. Hur ont det gör när ens vänner som inte vet om att han var kompis med mig snackar skit om honom. Vanligtvis hatar jag våldtäktsmän och om Albin överhuvudtaget hade ens nuddat mig på fel ställen, tafsat på mig så hade jag velat ha honom bakom lås och bom. Det gjorde han dock inte. Albin var en ”farlig” kille men han var på bättringsvägen, han ville lägga om sitt liv och bli en ”bra” person. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag endast har positiva saker att säga om honom. Förstår ni inte att ni inte skadar honom, ni hämnas inte på honom utan ni hämnas på dem som brydde sig om honom och litade på honom???

    För att tala om fallet: Albin har en tatuering över hela bröstet, vilket de som känner honom väl känner till. Småbarnen hävdar dock att han var naken, men de har inte sett någon tatuering. Teknisk bevisning saknas i fallet och de indicier som har fått honom fälld är en beskrivning av hans kompis lägenhet (brottsplatsen) och hans klädsel för dagen. Saker som någon som känner Albin lätt kan ha berättat för barnen. Dessutom hävdar de att han var piercad i underlivet, men Albin tog bort sin piercing månader innan gärningen ägde rum. Det faktum att han inte haft någon piercing på länge styrks av rättsteknisk undersökning och förekommer i domen (d.v.s. detta är hämtat från domen, jag har själv ingen koll på hur han ser ut naken). Dock kan man fråga sig om någon som har känt till att han tidigare varit piercad, har berättat detta för småbarnen. Tillsammans med övrig fakta i fallet kan domen starkt ifrågasättas. T.o.m. min mamma säger att hon är tveksam på om Albin verkligen är skyldig. Det faktum att hennes dotter kommer hem gråtande och säger att en av hennes kompisar, som aldrig någonsin rört henne (helt platonisk vänskap) blivit anklagad för våldtäkt är varje mammas värsta mardröm. Planerade han att våldta min dotter också? Ändå tycker hon att det ligger en hund begraven i fallet. Det är hemskt lätt att hänga ut människor som är ett tomt namn, vars personlighet man inte känner. Det är hemskt lätt att han hänga ut ens fiende, men alla människor har fiender. Ni lider inte av situationen, ni gottar er i andras olycka. Så ha lite empati med oss som lider av det mest. Och ta bort alla inlägg!

    Svar
    • 10 september, 2013 kl. 11:54
      Permalink

      1) Vi kommer inte ta ned profilen om denna dömda pedofil.

      2) Så många gånger vi hört att någon ”varit på bättringsvägen”… När han gjorde detta, hur illa var han innan då?

      3) Vi vet att han när han undersöktes av rättsmedicinalverket inte hade någon piercing, men han kan ha tagit bort den efter gärningen men före undersökningen.

      4) Pojkarna hävdade att han endast tog av sig byxorna, varför de inte såg tatueringen på överkroppen.

      5) Påstår du att dessa tre små pojkar av ren illvilja skulle vilja sätta dit Albin genom att hitta på denna historia?

      Svar
      • 11 september, 2013 kl. 17:40
        Permalink

        Vad sägs om en polisanmälan ditt äckel? Man får inte lägga upp personlig information om någon.

        Svar
      • 13 september, 2013 kl. 01:25
        Permalink

        Hörru ni! Jag har ett par ord att säga till er.
        Ni vet inte alla svar, ni har inte all vetskap om situationen. Ändå påstår ni att ni kan lägga ut uppgifter om en person som ni dessutom aldrig mött öga för öga. Det, säger hur sjukt samhället är mot varandra överhuvudtaget. Det ska ske en revolution. Det är viktigt, men man måste vara mån om varandra och mänskligheten. Det ni gör nu är att STÄNGA IN EN PERSON! Genom att bland annat hänga ut honom…

        1. Ni borde tänka om. Ni ska ta ner den här artikeln, för det sprider bara ännu mer hat för att NI ska vara ”LJUSARE” eller ”VISARE” än personen som gjort denna brott. Om han nu gjort det. Vi har aldrig gått i hans skor, han är den enda individen som går i sin egna sko. och om ni väljer att RAMA in honom så dödar ni er själva via honom. Ni stänger in en annan människa för att slippa se ert eget bedrageri. Förstår ni hur kallt ni formar livet? Genom att bestämma att en individ ska försvinna och tas bort. Tänk extra lite med hjärnan, och känn in teknologin i känslor.

        2. Ja, det är självklart att alla är på bättringsvägen, på sitt sätt. Det helas itu när alla människor bryts itu. Och då menar jag inte att man begår ett brott, utan jag menar att hela mänskligheten bryter sönder sig själv, så varför vill ni vara den ”vackra solen” som förnekar ”jorden”.?

        3. Har inget o säga där, det är onödigt med detaljer.

        4. Om pojkarna kan berätta så detaljerat om honom, skulle de väl lätt kunnat leta efter en tatuering tex. För om de var skräckslagna skulle de memorerat allt kring honom.

        5. Det där kan man debattera hur länge som helst. Men grejen är det, att barn, är inte genomgoda och vuxna genomfrusna. Faktiskt så är det så att barn, kan bestämma sig för när de vill lura omgivningen eftersom de är ”små, omtyckta och ingen märker de”. Nu är det så, att det kan vara sant. Men allvarligt talat, det kan vara så att de kollat upp honom lite, och sen bestämt för att sätta dit honom, antagligen för att han redan var instabil, och sedan för att de kollat i hans mobil tex, och bara ”vad äckligt. Vi ska prata om honom.” Och sen händer det. Och ALLA LARMAR så fort de hör de små oskyldiga barnen, och sedan är hans liv, utdömt och UTTÖMT pga, att as som ni ramar in en människa ni aldrig mött.Det är inte så att barn är genom goda, det finns bråk på skol lunchen, och det kan finnas humor i deras bråk när de kastar mat på varandra. Och sen är de ”goda” igen. Men grejen är den, att de också växer upp och får ansvar precis som alla vuxna, därför har de samma insikt som vuxna har, bara att det inte ”märks”.
        Tack för mig.

        Svar
    • 10 september, 2013 kl. 21:34
      Permalink

      Hur många vänner tror du han har kvar på utsidan? Han har dessutom dragit skam över sin familj och släktingar. Önskar denna pederastjävel ett fortsatt jobbigt liv.

      Svar
    • 10 september, 2013 kl. 23:27
      Permalink

      Jag förstår dig precis! Jag har haft ett förflutet med Albin och att folk skriver alla dessa kommentarer och uppmärksammar det hela tiden gör bara mer ont i en. Kan inte ens tänka mig in i hur hans familj måste känna just nu.. Som du skriver, detta skadar inte Albin utan folk som stod honom nära!

      Svar
    • 13 september, 2013 kl. 01:35
      Permalink

      Jag lider med dig, du denna person som skriver. Detta är farligt att de håller på såhär på nätet, de är uppenbarligen tända på makt och vill upplysa andra människor om hur ”goda” de är.
      Bry dig inte om all hat. Bevara honom precis som du såg honom.
      Inuti varje människa finns det fel, så om han gjort det, så ska någon leda honom rätt igen, och ge honom den kärlek han behöver och som varje person förtjänar, men det är möjligt han inte utfört denna onda handling. Jag vet att det är svårt att gå igenom genomdränkt hat. Men håll huvudet högt och förstå att inte alla kan ta emot sig själva i andra, eller att inte andra människor kan vilja acceptera andra.
      Jag känner inte den här personen (Albin?) överhuvudtaget. Men jag reagerade starkt på detta inlägget. Jag lider med dig, i alla steg du tar.
      Stackars honom att det slutade såhär. Lämna inte hans sida nu när han behöver dig som mest.
      Ta hand om dig.

      Svar
      • 16 september, 2013 kl. 09:05
        Permalink

        Tack Agnes, du har ingen aning om hur mycket dina ord värmer. En stark ljusglimt.

        Önskar bara att fler personer (och gärna dem som ligger bakom denna hemsida) kunde inse en liten del av innebörden av mina ord. Personligen är jag långt ifrån den som har drabbats värst, det finns dem som har det ännu värre än mig, men det är omöjligt att beskriva deras känslor. En person som stod honom väldigt nära blev överfallen och misshandlad tack vare honom. Denna person har nu gått under jorden. Detaljer är onödigt, men jag hoppas ni inser vidden & konsekvenserna av det ni gör.

        Svar
        • 19 september, 2013 kl. 16:21
          Permalink

          Hej igen. Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Vad hemskt att han blev överfallen! 🙁
          Det finns så mkt jag vill säga, men jag kan inte få ut ett enda ord.
          Jag hoppas ni alla har det bra där ni bor.

          Grejen är dessutom, att om ungarna hade varit med om det, kanske de skulle ha hållt det för sig själva, dömt sig själva som demoner. Men de beskyller honom för att vara en demon just nu. Vilket innebär att de inte har sår. När man har sår. Då håller man de inne och pratar inte med någon om det, man är tyst, försjunker sig i sig själv och blir tredje person i allt. Det kanske skulle kommit fram när de är 17. Innan dess skulle de göra samma sak, förmodligen skulle de bli våldsamma och bli mobbare eller något sådant… (jag tolkar att killar som blir utsatta för nåt beter sig så. Tjejer däremot blir tysta och vill vara skönheten i allt. Ens ”ego” blir starkare och förstörd, det är därför folk märker deras personligheter extra mycket. Alla andra är gråa, för de har ingen erfarenhet eller så, men det är lätt hänt att det finns sprickor i alla själar, så på det sättet så blir de ju färgstarka också, men de har inget behov att lysa mer i omgivningen, för de har aldrig känt sig kränkta nog för att kunna förflytta sig själv till andra sidan rummet) inte springa runt till polisen och larma. det e inte det första man gör när man blivit utsatt.

          Däremot kan jag se att han kan vara skyldig också.

          Men: Jag kan inget göra, jag är tyvärr ingen vad heter det? polis? Eller de som diskuterar med honom? Tyvärr.

          Ha det bra.

          Svar
    • 1 oktober, 2013 kl. 22:24
      Permalink

      Albin tog ej bort sin piercing. Såg denna tre dagar innan han skall ha begått gärningen.

      Svar
  • 10 september, 2013 kl. 11:53
    Permalink

    På tal om annat. ta bort mitt ovanstående inlägg. vet inte hur man gör det själv. blir så himla arg när jag läser allt folk skriver, det gör bara smärtan större. men ta bort det inlägget och detta, för orkar verkligen inte lägga mig i diskussionen och få en massa svar från näthatare.

    Svar
  • 10 september, 2013 kl. 20:28
    Permalink

    Siste idioten är inte född än, många människor som har en störning förstår inte att dom själva har det förrän information ges om diverse otäckheter som media och internet sprider. Jag tror på att det man inte vet att man kan göra kommer man troligtvis inte göra själv, visst finns det dom som kommer på sina egna gärningar men jag tror inte dom är många som har den kapaciteten. Dom som inte har den egna tankekraften att göra otäckheter ser i media och på internet vad som har hänt runt om i världen och känner en samhörighet med ett visst beteende och därmed kan börja utöva det själv utan att förstå att det är fel. Jag upplever det som att ju mer det ska pratas om all skit i världen desto värre blir det, så information kan vara startskottet för den sjuka människan som inte förstår att de hemskheter denne läser om är fel. Jag skulle hellre se att idioter ska spärras in och hela saken ska mörkläggas så inte fler ska ta efter. Ett exempel på copycats är skolskjutningarna som jag tror inte hade varit lika många om ingen visste om att det hänt.
    Sen har vi dom som blivit drabbade och dom kan få hjälp utan att alla ska behöva veta om vad som hänt och i dom flesta fall tror jag att dom hellre vill läka ifred med sina nära istället för att hela omvärlden ska veta vad som hänt även om det inte framgår att just dom är drabbade.
    En mer långsiktig lösning som jag tror på.

    Svar
  • 10 september, 2013 kl. 21:27
    Permalink

    Ska bankrånare, mördare, seriemördare, också hängas ut? Varför inte hänga ut folk som har sex med djur?. Nåja den där snorungen Albin lär väll stötta på den store kolsvarte Mkunda i duschrummet och då blir lakritsstång till frukost eller kvällsmat.

    Svar
  • 11 september, 2013 kl. 00:13
    Permalink

    Har själv råkat ut för ett liknande övergrepp när jag var runt 10-11 år och kan väl tycka att de flesta här över-reagerar.
    4.5år i fängelse plus att många människor i hans närhet får reda på det är ett rejält straff.
    Tänk följande situation förutsatt att domen är sann:
    ”Ett av dessa barnen växer upp med en skev sexualsyn pga övergreppet och blir eventuellt även mobbad av skolkamrater etc.
    I sin strävan att normalisera sina erfarenheter kommer kanske även han att dras till sexuella relationer med yngre för att på så sätt bearbeta händelsen.
    10 år senare sitter en mobb på nätet, som lägger ut bilder och skriver att han borde få gubbkuk tills han dör i svåra plågor.”
    Ni som tror att kuk är en medicin som botar pedofiler borde fan tänka om!!!

    Svar
    • 23 september, 2013 kl. 18:44
      Permalink

      Den här sidan fyller en mycket viktig funktion, den berättar för människor om det finns en pedofil i deras närhet, detta kan vara skillnaden som gör att ett barn slipper bli utsatt för övergrepp.

      Svar
  • 11 september, 2013 kl. 17:39
    Permalink

    Nice att ni ger ut personlig information om personen. (Vilket är olagligt).
    Den som skapade denna sida kommer få ett mycket längre straff än vad denna kille fick.

    Svar
    • 12 september, 2013 kl. 00:04
      Permalink

      Nänä nä, inte är det olagligt.

      1: Domar är offentliga och kan även sendas per post hem till en, allt kan ges per telefon eller brevledes.
      Man behöver inte vara från en myndighet. = Annonym.

      2: Skatteverket är som en öppen bok, personbevis, folkbokförningen mm kan även sändas hem till en utan att vara en myndighet eller rimliga skäl till det.

      3: Att dom som begår brott är medvetna om att det finns sådana här sidor.
      Just för i förebyggande syfte att minska det kriminella.
      Och att så kommer även konsikvenserna bli om man gör något så egoistiskt och förstör andras liv. I en så självisk handling.
      Då är det ju fortfarande gärningsmannen som förstör sina anhöriga och omgivning som en följd utav sitt eget skit. Inget o ingen annan!!

      Det skall inte ba va så enkelt att man får komma till en av dom bästa fängelserna som finns i världen och få sina år utan att världen samhället markerar (lagligt)

      Svar
  • 12 september, 2013 kl. 08:49
    Permalink

    skulle va helt underbart att hoppa ihjäl honom äckliga jävla peddofil!! hoppas verkligen nån SLÅR han till döds i fängelset

    Svar
  • 13 september, 2013 kl. 23:42
    Permalink

    Tycker det är hemskt det som troligtvis hänt men tycker även att det är fruktansvärt hur hans anhöriga blir behandlade nu. Ni som lägger ut dessa uppgifter borde få veta vilket helvetet de anhöriga får gå genom. Vilka mejl de får från helt okända människor osv. Vilket hat de får uppleva varje dag.
    Det räcker nog med att de får leva med att någon med samma kött o blod troligtvis har gjort detta. Någon de älskar o aldrig trott detta om o så blir de trackasserade för nåt de inte tagit del i eller gjort. Tänk på vilket helvete de vaknar till varje morgon o ångesten de antagligen lever med. Tänk ett steg längre o ta bort detta. Stoppa näthatet istället!

    Svar
    • 17 september, 2013 kl. 18:30
      Permalink

      Som sagt där ovan, konsikvenserna över något som är olagligt. Det skall inte va så enkelt att begå ett brott och ba avtjäna sitt straff utan att det skall sträcka sig längre en så. Är man så oehört klantig så man inte bryr sig i sitt agerande och tänkande som förstör andras liv gentimot offern som det är särkligen 1000 gånger värre för än släktningar till gärningsmannen dessutom så får man skylla sig själv, då är det mer som talar imot att förhindra brott skall begå så att dom kanske tänker ett steg längre för dom som har vettet kvar.

      Svar
      • 22 augusti, 2014 kl. 08:12
        Permalink

        ””Är man så oerhört klantig så man inte bryr sig i sitt agerande och tänkande som förstör andras liv….”

        Kolla på vad du själv gör då och vad den här sidan gör mot gärningsmannens familj..
        Självklart är det ett jävligt vidrigt brott att begå, men fattar ni inte hur ni hänger ut personens FAMILJ och förstör deras liv?
        Tänk om det var din bror eller syster som hade begått ett sådant brott och folk skriver allt möjligt med fula saker o hänger ut personliga uppgifter om honom/henne och att de vänner du trodde dig ha börjar trackesera dig för något som din bror/syster gjort.
        Även om uppgifterna finns att hämta i domstolsbeslutet etc. Så är det fortfarande inte rätt att plåga gärningsmannens släkt och vänner för att ni inte kan tänka längre än vad näsan räcker..

        Tänk om han skulle ha en lillebror eller lillasyster som börjar gymnasiet o ska skaffa nya vänner eller att de ska börja söka jobb.. Men pga alla idioter sprider all personlig information om gärningsmannen så vill andra inte anställa eller ha något med familjemedlemmen att göra eftersom det oftast är utseende och efternamn man lättast minns någon. Är det verkligen värt att förstöra flera människors liv (även offrena o deras familjer som säkert bara vill kunna gå vidare men konstant blir påmind av skiten som sprids) bara för att ni tror att det endast är gärningsmannen som ni isolerar och hänger ut..

        Bevisar ju bara hur trångsinta människor är!! Väx upp o sluta tala förtal om någon och ge familj, vänner, offer med familj och vänner en chans att få leva vidare och bearbeta situationen utan en jävla massa skit o påhopp från sociala media och främlingar, ge dem chansen att få ett värdigt liv.

        Svar
    • 17 september, 2013 kl. 18:37
      Permalink

      Fatta, det är för i ett förebyggande syfte för ev framtida å komma.
      Det skall inte va så enkelt o bara få avtjäna sitt straff och gå fri. Det skall va konsikvenser utav sitt ego handlande för att om man väljer gå den här typ av väg och förstör för sig själv offrens liv o anhöriga runt sig själv, så få man faktiska skylla sig själv och stå sitt kast på alla vis!! Vi invånare måste också sätta en gräns.

      Svar
    • 20 september, 2013 kl. 16:51
      Permalink

      Det är ju för i helvete självklart att de anhöriga om de fortfarande supportar honom ska ha hatmailen! Fan dem är ju minst lika äckliga om dom sympatiserar med den här jävla äckliga barnpökaren!

      Jävla svin är allihop som supportar pedofiler! Död åt pedofiler & deras sympatisörer! Det är fan inget att bota med ett jävla piller eller samhällstjänst det är fan felande länks om människa, man har tappat all jävla rätt att leva om man ger sig på barn! Jävla äckliga kräk hoppas du dör fitta!

      Svar
      • 20 september, 2013 kl. 17:45
        Permalink

        Jag dör gärna med Albin. För han förtjänar inte hat. Jag är inte rädd för att sträcka ut handen till honom, o dessutom. Jag dör för min åsikt. O är inte rädd för den åsikten. Däremot så betyder det inte att jag är samma person som honom, eller att jag vill begå brott. Jag bär ömhet, trots att jag tar ställning mot någon som fallit. (Jag vill heller inte bråka om detta)

        Du däremot verkar vilja döda, för andras åsikter, vilket visar mer om dig själv än om de du dömer ihop som en kluns.

        Hitler tex, beodrade folk o dö, när de inte höll med honom. E du samma?

        (Förlåt att jag svarar dig. orkar inte diskutera detta egentligen.)

        Däremot förstår jag att man tar avstånd, tycker det e sjukt och allt möjligt. Det är sunt o vettigt.

        Men för hans unga ålder och allt det här, så blir man lite tveksam, iaf jag. För det är rätt lätt att anklaga ”en häftig tonårskille”.

        Svar
    • 23 september, 2013 kl. 18:46
      Permalink

      Helt utan hat säger jag, bara avrätta svinet så har rättvisa skipats. Det behövs mycket strängare straff.

      Svar
  • 20 september, 2013 kl. 16:47
    Permalink

    Till er alla som försvarar den här äckliga jävla pedofil fittan!

    Jag hoppas ni avlider duktigt också, varför ska man inte hänga ut DÖMDA pedofiler för?
    Vem fan vill bosätta sig i ett område där pedofiler bor? Det är ju för fan äckligt, skamligt och inhumant!

    Det enda vettiga sättet att ta han dom dessa människor som blir dömda av så lite som att pilla på en unge sexistiskt är döds straff.
    Det behöver inte kosta mer än en vanlig arbetslön i månaden för att jag personligen ska agera bödel för sånna här människor.

    Det sparar staten pengar och vi blir av med kräk dessutom visar vi en ståndpunkt på att sådant här är fan inte acceptabelt i dagens samhälle!

    Vad är det för skit som att till exempel vissa får samhällstjänst för pedofili? DET ÄR JU HELT SINNESSJUKT! För i helvete dom ökade ju straffet för pedofili från 6 månader till 1 år nu. Standard straffet dvs!

    Hur jävla galet är inte det? 1 år är fan INGENTING! Men att göra skattebrott eller hets mot folkgrupp jodu då ska det fan snacka om långa straff här!
    Spottar du på en regeringsman så får du sitta på kåken längre än en pedofil! För fan det är skevt med dagens samhälle!

    Ni som inte håller med ni kan flyga och fara åt helvete så långt ni bara kan för jag skäms över att jag ska behöva dela samhälle med pedofil sympatisörer! Jävla äckel pack är vad ni är! Fy skam jävla kräk!

    Svar
    • 21 augusti, 2014 kl. 20:10
      Permalink

      Bra skrivet!

      Svar
  • 20 september, 2013 kl. 18:40
    Permalink

    Det kanske e onödigt hårda ord ibland men du som säger att Albins kompis ska bevara honom för den han var måste ha en spärr lös?? Om min bästa vän, pappa, svärfar eller liknande nära person hade begått sexuell handling på min son skulle jag aldrig se dem som jag gjort innan!! Den bilden jag hade, hade varit borta och allt hat mot denna personen hade framkommit på ett aggressivt sätt!! Inget förlåter sexuella övergrepp på barn oavsett vem personen va innan! Hade mitt eget kött och blod varit pedofil hade han varit död för mig!! Sen du som jämför bankrån och andra brott med pedofili få nog tänka om!! Jag skiter vilken barndom han har haft, står hans vänner och släkt bakom han efter detta kan dem dra åt helvete!! Om dem tar avstånd från detta sjuka beteende finns det ingen anledning att hata dem!! Men sitta och gråta ut här för att ni känner han hjälper inte!! Häng han högt!!

    Svar
  • 20 september, 2013 kl. 19:05
    Permalink

    Till dig Agnes:
    Jag stöttar gärna medkänsla och tycker att du ska försöka ignorera alla fega människor som sitter här och gömmer sig bakom datorskärmen och tycker att de kan döma andra till höger och vänster.

    Till er hatare:
    Har ni en aning om hur många som blir felaktigt anklagade för våldtäkt, pedofili och liknande?
    Vad händer om någon blir mördad p.g.a en felaktig dom?
    Ska vi hänga ut denna mördaren och önska livet av honom också?

    Om strängare straff ska utdömas så kämpa för det istället, jag vill då inte bo i ett samhälle som styrs av anarkister!

    Svar
    • 23 september, 2013 kl. 18:49
      Permalink

      Sverige är ett av de mest rättsäkra länderna i världen. Han har förgripit sig på små pojkar, han har tvingat de till att suga hans kuk, fattar du din dö dumme fan hur vidrigt det är? Dödsstraff för pedofiler.

      Svar
  • 20 september, 2013 kl. 20:16
    Permalink

    Nu tycker jag att det här har gått överstyr. Tack Agnes för att du står på min och hans övriga vänner samt familjs sida. Du ska inte behöva ta det hat som övriga uttrycker. Speciellt inte när de åsikter som du uttrycker är värmande i ett hatiskt klimat.

    Svar
    • 20 september, 2013 kl. 20:44
      Permalink

      Vet inte hur ord ska kunna uttrycka den värme jag känner när jag läser den medkänsla du förmedlar Agnes 🙂 Tack!

      Svar
  • 20 september, 2013 kl. 20:32
    Permalink

    Vi som känner honom vill bara glömma allt. För att vi mår så dåligt att vi bara vill glömma allt. Ni gör det omöjligt att glömma allt. Ni straffar oskyldiga människor som har drabbats av en tragedi, vi försvarar inte de ev. handlingarna, men vi vill inte bli påminda om dem hela tiden och det är inte precis som att han kan läsa detta. Så ni straffar oss med ert näthat, inte honom.

    Sen står jag för min åsikt att jag fortfarande inte kan förstå hur han skulle kunna göra något sådant och då var det inte ”i de lugnaste vatten…” utan en farlig kille vi snackar om. Det är därför jag tvivlar på om han verkligen är skyldig eller inte, för jag kände honom, vilket ni inte gjorde. Möjligtvis är det delvis självbevarelsedrift för att jag inte vill ha varit kompis med en våldtäktsman, men i.s.f. borde ni respektera det och förstå att vi hanterar sorgen på olika sätt och ni som inte har drabbats av denna tragedi borde inte göra vår sorg större genom nåt som ni inte har med att göra.

    Svar
    • 20 september, 2013 kl. 20:43
      Permalink

      Du har rätt. Jag kliver av.

      Förlåt att jag la mig i.

      Svar
    • 22 september, 2013 kl. 20:07
      Permalink

      Undrar om du hade velat ”BARA GLÖMMA ALLT ” om någon av dessa starkas pojkarna hade varit din son ?

      Svar
  • 22 september, 2013 kl. 18:38
    Permalink

    Tycker inte att pedofiler och djurplågare ska gå lösa i samhället och ge sig på barn och djur!

    Bl.a. därför är jag för fria vapenlagar och rätten att få bära vapen på allmän plats – i vissa stater i USA har man det så och jag är starkt för ”GunRights” och jag tycker om att leka krig och spela krigsspel också
    – men en del människor tycker att det är farliga åsikter jag har – men då kan jag ju ställa mig frågan om dem som är emot ”GunRights” tycker att pedofiler, våldtäcktsmän, djurplågare, rånare, åldringsrånare osv ska få härja fritt i samhället?

    Med vänlig hälsning: Smirre

    Svar
  • 19 oktober, 2013 kl. 18:07
    Permalink

    Nu vet jag inte vad detta är för hemsida som är såhär pass oseriös, men att posta orelevant fakta (piercingar samt huruvida han rakar sig eller ej) och att helt enkelt posta lögner som också de är orelevanta fakta – att Albin inte skulle ha jobbat sedan gymnasiet finns det ingen som helst anledning till. Inget utav detta har någon som helst relevans i ämnet, men han har haft anställning större delen utav tiden efter gymnasiet.

    Svar
    • 19 oktober, 2013 kl. 18:17
      Permalink

      Enligt domen förklarade han själv i tingsrätten att han gått arbetslös sedan han gått ut gymnasiet. Våra profiler syftar till att ge allmänheten en bättre bild av personen ifråga, varför vi tog med det. Vi letar mer på domen än dina uppgifter. Eller har du personlig koppling till honom?

      Svar
      • 21 oktober, 2013 kl. 18:51
        Permalink

        Suck, nu lägger jag mig i trots allt igen. Men jag blir alltid så rasande på era svar, alltså ni som äger denna sida. Jag tycker för övrigt att det e jättebra att dömda personer blir tillfångatagna, för de måste redas ut. Men grejen är att Albin är ett undantag. Dels för att han e så jäkla het. Och sen e det hans unga ålder, plus att vi inte har NÅGON ANING om barnen som sagt att detta skett. Det kan vara så att de var tända på honom, men skämdes över det, och anklagade honom då, för att de inte kunde hantera sina känslor för honom. Och varför i hela friden skulle han bestämma sig för tre stycken… jag ser inte motivet där, för om det var sant så skulle han ”tagit hem en” eftersom det är lättare att bryta ner en enskild individ. JAG KAN TYVÄRR INTE SÄGA DET SOM FÖRSVAR TILL HONOM I RÄTTSALEN FÖR JAG E INTE DÄR! Iaf. Sedan så ska man attackera porren som leder ungdomar fel och allt möjligt, inte attackera honom eller individen, de man ska låsa in i fängelse, är faktiskt de som skapar våldet, och det är inte människan i sig, utan det är de som leder porren tex, om man nu ska vara specifik, men blir de tillfångatagna? Nej, det blir de inte, för de är med i samhällets spel att utrota mänsklighetens goda kraft. Jag menar kom igen, ser ni nån god handling i porr? Nej, det dödar mänskligheten, trots detta så lägger man skulden på fel ställe… Albin är inte faran i samhället, han uttrycker faran eftersom han blev rädd själv. Och sedan det här med arbetet, och? Då får man väl se till att han får ett arbete. Och det är kommunens uppgift och ge olika arbeten och svar till ungdomar. Det är inte fel på ungdomen i fråga bara för att denna inte har haft ett jobb, med all sin dar, det är svårt o få jobb och att trycka in det i hjärnan på de som inte har det är fel, för det man ska trycka in hjärnan på, är att industrin måste hjälpa den enskilda människan att bli en del av industrin, däremot ska inte industrin leda människan, människan ska styra industrin, se det som en ledsaga och ett motiv för att tjäna pengar och må bra, men det är inte huvudsyftet, för jobb är inte bara jobb, jobb är en smärta som samhället har fordrat upp för att skada sig själv. VAD HAN SÄGER I DOMEN är bara de som deltar i domen som vet vad han säger, han vet vad han säger, och det gör inte ni. För ni har aldrig tagit del av domen på riktigt, ni har bara spridit den vidare kring era TEORIER kring hans dom, vilket jag tycker är ytterst onödigt. Det han säger i domen ska stanna i själva rättsalen, han ska få ha tystnadsplikt och stöd. Och de runt omkring, de som ska reda ut honom, ska se honom med respekt i ögonen. De ska inte dra ner sig själva via honom. Det där är ett kallt maktspel mot honom, om de nu attackerar honom verbalt. Han är ingen fara i samhället, han e fan bara 21 år! Låt honom leva sitt liv. Han måste lära att leva det rätt. Och jag vet fan inte hur någon ska kunna stava åt honom vid den tiden han e där. Fan alltså. Dessutom, ni bör lyssna på de ”snälla” uppgifterna ni får från folk, för det drar fram människan i honom, men det e det ni hela tiden bortser ifrån. Ni vill inte att han ska framstå som en människa för er. E ni helt blinda eller? Jag fajtas med alla som fajtas med Albin, det ska gudarna veta. Och det där att ni vill ”ge en bättre bild av honom.” Känner ni ens honom på riktigt? Har ni skakat hand med honom, har ni pussat honom eller någonsin skojat med honom? Inte? Hur kan ni då veta skillnaden på verklighet eller fantasi? Eller vill ni vara kvar i en fantasi bild av honom, där han är ”mörkret själv.” Alltså snälla vakna upp! Jag ser inte att man får en bättre bild av honom, enbart på en viss beskrivning, detaljer är som sagt totalt onödigt, och man får ingen närkontakt kring honom förutom att man tycker synd om honom, iaf känner jag så. Sen vad andra tycker, får de tänka kring själva, men om de dras med i hat så lyckas de framstå som hitler i mina ögon eftersom de bekämpar ett brott som redan skett. Det går inte att ändra på det. Det är bara acceptera läget, och om han förgripit sig på de. Ge barnen stöd. Men glöm inte bort att Albin själv varit barn. Och han är fortfarande barn. Alla vuxna är barn, plus att de individualiserar sig som vuxna, alla människor skiftar i olika uttryck och ålder. Han kan vara ett barn när han är i rättsalen, han kan vara vuxen när han möter ungdomar, han kan vara sig själv när han möter sina vänner. Detta är något ni inte känner till. Jag är öppen för att hjälpa Albin. Jag kämpar, men tyvärr kämpar jag på fel sätt, jag ska inte gå in här och försvara honom. Antingen måste jag slå bort honom ur mina tankar, eller göra något åt den här saken. Förlåt att jag skriver så mkt här, ska sluta med det. Omedelbart!

        Svar
        • 21 augusti, 2014 kl. 20:05
          Permalink

          ”Han är bara 21år”? Han är myndig sedan 3år tillbaka och straffmyndig sedan 6år. Klart som fan att han får ta ansvar för sina egna handlingar. 10åringarna är barn däremot och det är löjligt att spekulera i att 10åringar (som du borde se som spädbarn med tanke på din åldersuppfattning om Albin) skulle konspirera mot honom.
          Hur vidare han jobbat eller inte förstår inte jag hur det är relevant dock. Men det är inget att skylla på, jag själv har vart arbetslös ännu längre och avreagerar mig inte med könsorganet mot ett oskyldigt litet barn.
          Han är inte ondskan själv, det har du rätt i, men ger man sig på barn så har man dock bara ondska i sig och dödsstraff skulle vara alldeles för lindrigt för ett sånt monster. Tänk på 10åringarna, deras första sexuella upplevelse var med honom, det kommer aldrig ändras.
          USCH för dig som försvarar honom, du är en vidrig människa du med! Hoppas han blir våldtagen i fängelset (i vuxen ålder dock så ändå inte jämförbart). Det skulle väl också vara helt ok?

          Svar
  • 23 oktober, 2013 kl. 00:39
    Permalink

    Hur kommer det sig att alla som gillar dessa anonyma personer på tex facebook m.m inte begär att dem skall visar ett Utdrag ur brottsregistret.

    Har dem något att dölja?

    Många litar blint på dessa sidor utan att ta reda på fakta och lämnar ut familj och vänner och SINA BARN till !ja till vem?

    Får vi USA lagar här så räcker det med att en hen visar rumpad så är det kört för hela familjen.

    Är syftet att skydda barnen? alla barn oavsett färg?

    Inga kända organisationer verkar ju vilja samarbeta med nätverket varför?

    En film vi ej sett innan.
    http://www.4science.cz/en/stream/movie/13

    Svar
    • 31 oktober, 2013 kl. 12:33
      Permalink

      Agnes: jo, tror verkligen att tre stycken tioåriga, homosexuella pojkar var så förälskade i albin, att de slöt en pakt att sätta dit honom genom att ljuga om övergrepp och plantera barnporr på hans mobil. Alltid tyckt han var en hyfsad snubbe, men man märker ju nu att ni som verkligen kände honom antagligen inte alls gjorde det. Snubben är ju allvarligt psyksjuk och han går igång på småpojkar med stånd. Vafan?

      Svar
      • 31 oktober, 2013 kl. 17:18
        Permalink

        Jag känner inte honom, jag spekulerar o analyserar, men menar inte att jag har en absolut sanning. Vill också påpeka att jag aldrig träffat honom, o känner honom inte heller. Ja, det e din åsikt o den e inte mera fel än min. Ha det bra, hejdå. Ska inte skriva här mer nu.

        Svar
  • 6 november, 2013 kl. 20:48
    Permalink

    Något som stör mig är det att ni (nätverket stoppa pedofilerna)
    1. Hänger ut folk, inser ni inte att det kan skada deras familjer, man väljer inte vilken familj man ska födas in i eller vilka barn man ska få. Visst det är jättebra att ni försöker stoppa pedofiler, men jag förstår inte var ni har tänkt att det här ska ta er.
    2. Var är informationen om vilka ni är? Hänger man ut andra får man också stå för det man gör.

    Jag inser även att jag säkert kommer bli påhoppad här om att jag är en pedofilälskare och att jag kanske är en pedofil själv, ja vem vet egentligen men då är mitt svar att du som tycker att det är en klyftig kommentar mot mig, du kanske också är en pedofil. Det jag menar är att jag tycker att pedofili är helt fel, att det borde straffas grövre än vad det görs men att det här är inte rätt sätt att handskas med det, inte heller kommer dödsstraff eller kastrering att ta er någonstans heller.

    Sen den här uppmaningen till pedofiler runt om i landet
    ”1. Kemiskt kastrerar er, och kan bevisa det genom läkarintyg.
    2.Visar ett intyg på att ni aktivt går på lämplig behandling hos legitimerad psykolog.
    3.Har kontinuerligt kontakt med nätverket, så att nätverket vet att kraven ovan följs.”

    Tror inte att det kommer funka då pedofiler har något fel i huvudet, men om det har funkat så grattis till er då.

    Svar
    • 21 augusti, 2014 kl. 18:57
      Permalink

      Precis, de kan lika gärna själva vara pedofiler som hänger ut andra för att få ha alla barn för sig själva. De hänger ut folk utan tanke på släktingar som är oskyldiga kan fara illa p.g.a sånt.
      Sen kan de ju hitta på alltihop bara för att smutskasta någon.
      Ska de hänga ut andra så borde de lägga ut allt om sig själva också.
      Det denna sida gör är brottsligt och alltså är de inte mer laglydiga än pedofilen som de påstår att denna Albin är
      Så antingen läggs denna sida ner med omedelbar verkan eller också går jag in officiellt och griper alla medverkande i denna sidan för en lång lista av brottsliga handlingar.
      MVH Erfaren polis inom bl.a nätbrottslighetsförebyggandegruppen.

      Svar
    • 9 januari, 2015 kl. 01:45
      Permalink

      tror alla har tillräckligt mycket vett i sina små människoskallar att inse att albin begick detta och inte hans familj.

      Svar
  • 19 november, 2013 kl. 09:36
    Permalink

    Detta är en gammal bekant till mig och att läsa igenom det här och sedan spegla det med den Albin jag kände så blir allt frustrerande och vet inte riktigt vad man ska säga (Han var med andra ord den sista jag trodde skulle begå något så här sjukt & äckligt). Tycker någonstans synd om människor som är såpass svårt psykiskt sjuka att det blir svårt att skilja på vad som är rätt och vad som är väldigt väldigt FEL!. Att ge unga pojkar och flickor men för livet för att själv tillfredsställa sig själva får mig att vilja spy.. usch usch!

    Svar
  • 20 augusti, 2014 kl. 20:12
    Permalink

    Jag vet mycket väl vad Albin gjort för fel. Men jag kan inte förstå. Detta är inte den Albin som jag lärde för 7 år sedan. Det kom som en chock när jag fick reda på detta, en stor chock. Och att se att ni bryter MIT lagen gällande förtal river endast upp såren. Likaså gällande se er hur ni skriver om att önska livet ur honom. Som sagt – han har gjort ett allvarligt fel. Men om det hade gällt er barndomskompis så hade även ni inte velat se ett sådant förtal, det hade sårat även er av att se hur han önskas ur livet. Tänk på att ni inte är ensamma, att han inte är ensam. Trots allt har han bekanta som än idag försöker acceptera det som hänt och gå vidare, då i mitt fall så var han en oerhört bra vän. Ni gör det inte lättare för oss. Tänk er för, som sagt – det kunde ha varit er vän.

    Svar
  • 21 augusti, 2014 kl. 18:57
    Permalink

    Antingen läggs denna sida ner med omedelbar verkan eller också går jag in officiellt och griper alla medverkande i denna sidan för en lång lista av brottsliga handlingar.
    MVH Erfaren polis inom bl.a nätbrottslighetsförebyggandegruppen.

    Svar
    • 15 september, 2014 kl. 13:27
      Permalink

      Känns inte särskilt troligt när du är från Malmö och född 1993…

      Svar
  • 21 augusti, 2014 kl. 19:46
    Permalink

    Fyfan vad äckligt… Är han bög eller? 😮

    Svar
  • 25 augusti, 2014 kl. 21:17
    Permalink

    Att det finns så smutiga människor. Man äcklas av
    Att det finns sådana människor som ger sig på
    Barn. Och han fick inte äns sitta länge i fängelse
    Jag tycker att sverge borde ha livstid utan vilkorlig dom
    Och ta in eletriska stolen till sådana fall !!!
    Är trött på sverges mesiga domar de måste ske
    En förändring!! Våra barn kan bli drabbade.
    Man borde inte äns ge chansen till sådana att komma
    Ut för risken är ju stor att någon annan faller offer
    Och det är inte värt att sabba ett barns liv för
    Bara för att sverge är så mesig i sin lag nää in
    Elektriska stolen

    Svar
  • 13 november, 2014 kl. 14:41
    Permalink

    Det är väl klart att kräken ska låsas in på livstid, finns inga förmildrande omständigheter…!

    Svar
  • 9 januari, 2015 kl. 01:41
    Permalink

    vilka äckligt pinsamma kommentarer folk kan med att skriva… tänk om det var era 3 små älskade lilla barn som blev drabbade av detta? ett riktigt jävla äckel är han. klart som fan att han ska hängas ut på varenda jävla sida som finns. jag bor i ulricehamn o vet vilka dessa små killar är tror ni de glömmer en sådan här grej? det kommer sitta med dom hela livet. alla borde veta om vad han har gjort så att man kan avvärja att han gör en liknande händelse när han kommer ut. och detta drabbar inte albins familj, vi har tillräckligt mycket vett i våra små människoskallar att räkna ut att albin begick detta och ingen i hans familj. dom kan inte hjälpa vad han har gjort. vidrig är han!

    Svar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *